Fandom

Dom Zagadek

Szantaż

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Szantaż - zadanie od Leonarda polegające na obejrzeniu kontynuacji jego wspomnień w pokoju dziecięcym w trybie "Widma"(buduar).

Treść

Jak się okazało, kominek był znakomity do podsłuchiwania czyichś rozmów. Ale żeby usłyszeć wszystko, wyobrażałem sobie pomieszczenie i ludzi w nim. Byli, jak gdyby tuż obok mnie… Trzeba zejść na dół i znaleźć pokój z kominkiem, w którym odbywała się rozmowa. To pomoże mi w przypomnieniu sobie.

Przebieg

Madame Linette: Przegrałeś ze mną sporo pieniędzy, Kaleb. Ale zamiast prosić mnie o przedłużenie terminu spłaty, ty wszedłeś na górę i zhańbiłeś moją pasierbicę. Jak mam teraz cię potraktować?

Kaleb: Madame, to zwykłe nieporozumienie…

Madame Linette: Nieporozumienie powiadasz? Może mam powiedzieć o tym „nieporozumieniu”  twojemu ojcu?

Kaleb: Nie, madame.

Madame Linette: Dlaczego? Myślisz, że przejmie się taką drobnostką, jak przegrana całego majątku i napaść na córkę swojego przyjaciela?

Kaleb zacisnął pięści, spojrzał z nienawiścią na Linette, ale nic nie powiedział.

Madame Linette: Mam dla ciebie propozycję. Ożenisz się z moją pasierbicą i napiszesz oświadczenie, że dług zostanie wypłacony, kiedy tylko staniesz się spadkobiercą rodu. Rzecz jasna, z procentem. W zamian obiecuję, ze na wszelkie pytania sir Wolforda odpowiem, ze nie mam do ciebie żadnych pretensji.

Kaleb: Przecież to zwyczajny szantaż! Jaki ślub, Linette? Ojciec nigdy nie zaakceptuje takiego związku…

Madame Linette: Niby czemu? Mary to córka świętej pamięci sir Samuela O’Leary, kawalera Orderu Podwiązki i jego starego przyjaciela. Jestem pewna, że twój ojciec nie wymaga więcej…

Kaleb: Chyba muszę się napić…

 Zakończenie

Rozmowa urwała się. Słyszałem w kominie tylko szum wiatru. Może przeszli do innego pokoju?

WynikEdytuj

Pomogłeś Leonardowi.

Nagroda

Więcej w Fandom

Losowa wiki