Fandom

Dom Zagadek

Spacer

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Spacer – zadanie od Leonarda polegające na obejrzeniu jego wspomnień w Kuchni w trybie "Widma".

Treść

Czasami pozwalano nam pójść na spacer. Wszystkim zakładano specjalne czapki z klapkami, żebyśmy nie widzieli innych więźniów. To też było częścią kary. Uważano, że w samotności przestępca lepiej uświadomi sobie to, co zrobił i wpłynie to na jego szybką poprawę.

Przebieg

Wyraźnie widzisz sylwetkę Leonarda. Idzie w więziennym ubraniu wraz z innymi widmami. Ich twarze i ciała są rozmyte. Po jednej stronie kręgu stoją jeszcze trzy postaci. Nie da się rozpoznać ich ubrań, ale to pewnie strażnicy.

Mgła: Ej, cześć. Jak się nazywasz?

Leo: Nie wolno mi rozmawiać z innymi więźniami.

Mgła: Nikomu nie wolno, przyjacielu. Ale dla chcącego nic trudnego. Najważniejsze, żeby być cicho, kiedy przechodzisz obok nich. Na przykład, teraz.

Mgła: Z kim tam szepczesz?

Leo: Sam ze sobą, sir.

Mgła: Uważaj sobie…

Mgłą: Przeszli. Kiedy jesteśmy po tej stronie, nie zauważą. To przez te czapki. Nie widzą, że poruszamy ustami i nie słyszą stąd szeptu.

   Słuchaj uważnie. Potrzebujemy lampy naftowej. Masz jakieś części?

Leo: Mam kilka knotów, a regulatorem zaznaczam kreski na ścianie. Mam też rozbity klosz i obudowę, którą wczoraj zrobiłem.

Mgła: Świetnie!

Leo: Ale po co ci lampa?

Mgła: Nam. Chyba też chcesz uciec. Zdobądź palnik i złóż wszystko w całość. Potem powiem ci, co robić dalej. A teraz, cicho.

Oddech na plecach. Odwracasz się. Z tyłu stoi Alastriona i kiwa głową. Zauważyła.

Alastriona: Nie są ważne lata i ludzie. Raz wypowiedziane słowa zostają na wieki.

Leonard nie słyszy, a ty nie zdążasz o nic zapytać. Panna znika we mgle.

Zakończenie

Nie wiem, kim był ten więzień. Nawet nie znaliśmy swoich imion. Nie wiedziałem, jak zamierza uciec przy pomocy lampy naftowej, ale wtedy nie miałem lepszego planu. Nie licząc, rzecz jasna, sznura z knotów.

Wynik

Pomogłaś Leonardowi

Nagroda

Więcej w Fandom

Losowa wiki