Wikia

Dom Zagadek

Oświecenie

Komentarze0
355stron na
tej wiki

Oświecenie - zadanie od Jenny polegające na przejściu nieznanego pokoju w trybie "Noc" (Kuchnia)

TreśćEdytuj

Została jeszcze jedna sprawa z Johnem… X, jak myślisz, z którego miejsca najlepiej go wezwać?

Przebieg

{przed próbą}

Jenny:Tak. Tu jest nasza przeszłość. Tu byliśmy my – prawdziwi.

Jenny stoi w ciemnym pokoju z wysoko uniesioną świecą.

Jenny: Pamiętasz nasze dzieciństwo? Byłeś światłem i nie znosiłeś ograniczeń. Ty…

Jenny mówi dalej, ale ty musisz przejść próbę.

{po próbie}

Prawie skończyłaś i Jenny zamilkła. W ciszy słychać  trzask zakłóceń. Teraz za szkłem kamer ukrywa się człowiek, do którego mówiła Jenny.

Lalkarz: A teraz uczę wolności innych.

Dziewczyna ze zdenerwowaniem potrząsa głową. Włosy rozpływają się jej po ramionach.

Jenny: Przeszłość czyni z nas ludzi, którymi jesteśmy teraz. Czyżby wszystko, co robiliśmy razem, przekreślił ból?

Złowrogi śmiech, zniekształcony przez głośniki.

Lalkarz: Dorosłem i zmądrzałem. W odróżnieniu od…

Jenny: Język walijski, róże, drzewo w szkolnym sadzie, teatrzyk lalek, John Fall!

Lalkarz: Jestem Lalkarzem!

Jenny chce chyba zaprzeczyć… Ale nieoczekiwanie opuszcza głowę i stawia na stole świecę, którą miała w ręce. W jej głosie słychać smutek i dziwną determinację.

Jenny: Tak. Masz rację. Próbuję odrodzić coś, czego już nie ma. Lalkarzu, jesteś cieniem, martwą poświatą. John był kiedyś moim przyjacielem. Kochałam go. Ale on umarł. Zginął razem ze swoją rodziną. To nie jego wina, że ciało odłączyło się od duszy.

Zakończenie

    Myślę, że zrozumiałam, co życie ma mi do powiedzenia. Jim ma rację, ludzie się zmieniają, a przeszłość to tylko przeszłość. Piękne bajki pozostaną bajkami, niezależnie od tego, jak bardzo chcę, aby stały się prawdą. Powinnam stąd wyjść i żyć dalej. Potrafię to zrobić. Teraz już tak. Zrobiłam wszystko, co mogłam.

    Wiesz, X, nawet nie czuję bólu. Tylko taką… wielką pustkę.

Wynik

Pomogłaś Jenny

Nagroda

Więcej od Wikii

Losowa wiki