Fandom

Dom Zagadek

Egzamin

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Egzamin - następstwo misji Pióro z prawego skrzydła; zadanie od Leonarda, polegające na obejrzeniu jego wspomnień w Buduarze (Pokój Dziecięcy - tryb "Widma").

TreśćEdytuj

Czas na wspomnienia. Chodźmy do buduaru.

WykonanieEdytuj

Bierzesz pióro do lewej ręki, Leonard dotyka prawej i pokój zaczyna się zmieniać.Ze ściany wypływa lustro, fotel zmienia się we wspaniałą kanapę z giętym oparciem. Na kanapie siedzi madame. Po drugiej stronie stołu, plecami do ciebie, rozsiadł się mlodzieniec w bogatym, lecz znoszonym ubraniu.

Madame Linette: Umie pan czytać i pisać?

Leo: Tak, madame. Ojciec, panie, świeć nad jego duszą, mnie nauczył.

Madame Linette: Jest pan sierotą?

Leo: Tak, madame.

Madame Linette: Proszę wziąć pióro z sekretarzyka. Niech pan pisze: "Drogi Emilu, W ostatnim liście narzekał Pan, że trudno jest dziś znaleźć dobrego sługę na prowincji. W odpowiedzi postanowiłam przysłać Pana Josepha z niniejszym listem polecającym. Jestem przekonana, że znajdzie Pan dla niego zajęcie. Jest dojrzały, jednak potrafi pisać, ma piękny charakter pisma i doskonale radził sobie z prowadzeniem mojej korespondencji przez całą służbę u mnie. Z poważaniem, Linneth.

Skończył pan?

Leo: Tak, madame.

Madame Linette: Proszę podać.

Litery przeskakują u pana między wierszami! A moje imię należy pisać staranniej. Ale ogółnie jest dość znośnie.

Leo: Dziękuję, madame.

Madame Linette: Później mi pan podziękuje. No dobrze. Potrzebuję lokaja, który będzie uslugiwał gościom na przyjęciach i segregować korespondencję. Stary Joseph, zanim oślepł, dostawał 2 korony miesięcznie. Zgadza się pan?

Leo: Mogę zadać jedno pytanie, madame?

Madame Linette: Jakie?

Leo: Robi tak pani z każdym, kto przestaje być potrzebny?

Madame Linette: Dobrego lokaja nie powinny interesować takie rzeczy. Jeśli zgadza się pan, czekam jutro o ósmej.

ZakończenieEdytuj

Byłem mańkutem, jednak madame o tym nie wiedziała. Dlatego zdałem egzamin. Młody potomek zubożałego rodu. Rodzice zmarli, zostawiając mu tylko długi. Nie byli graczami, ale nie byli też fundatorami. Takie po prostu były czasy. Wielu arystokratów popadlo w ruinę, nie będąc w stanie rozstać się z majątkiem, który wymagał sporych nakładów...

Więcej w Fandom

Losowa wiki