Fandom

Dom Zagadek

Atramentowa plama

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Atramentowa plama - zadanie od Leonarda, będące następstwem misji "Kałamarz z kominka". Polega ono na obejrzeniu jego wspomnienia z przeszłości w Bibliotece, w trybie "Cieni".

TreśćEdytuj

Trzeba postawić kałamarz z powrotem na kominku. Dokładnie tam, gdzie stał. Teraz jest tam biblioteka.

WykonanieEdytuj

Stawiasz kałamarz na kamieniach, ale nic się nie dzieje. Leonard bierze go i zdecydowanie stawia na podłodze. Widmowy atrament rozlewa się po dywanie, a pokój zmienia kształt.

Leonard: W salonie było głośno. Mężczyźni grali w karty, a panie plotkowały. Gospodyni parzyła wieczorną herbatę. Jak zwykle osobiście...

Pojawia się stół do gry, sylwetki postaci. Rozpoznajesz tylko madame. Pozostałe sylwetki są rozmyte... Nagle jednak do pokoju weszła młoda dziewczyna. Ubrana jest w skromną, białą suknię. Ma długie, jasne włosy, niedbale opadające na ramiona, jednak uwaga gości błyskawicznie skupia się na niej.

Madame Linette: To moja pasierbica, Mary.

Dziewczyna wykonuje delikatny dyg, skłaniając wdzięcznie głowę. 

Madame Linette: Kochanie, przyszłaś tu, żeby życzyć mi spokojnej nocy?

Mary O'Leary: Tak, madame...

Madame Linette: Dobranoc, Mary.

Na twarzy dziewczyny od razu pojawia się smutek. Widać, że chce powiedzieć coś jeszcze, jednak szybko skłania się, odwraca w milczeniu i wychodzi z pokoju. Na rąbku sukni dostrzegasz plamę z atramentu.

Madame Linette: Szanowni państwo, herbata. Dziś z bergamotką i mlekiem.

Leonard podnosi kałamarz z podłogi i oddaje go tobie. Zjawy tracą zarysy, stół do gry w karty znika. Przed tobą znów stoją tylko regały z książkami.

ZakończenieEdytuj

Dzieci bogatych rodziców, żyjące pośród lalek i niań. Tysiące zasad, jak się zachować i słowa "nie wolno" pojawiającej się po stokroć częściej niż "można".

Tego wieczoru kałamarza nie było na kominku. Ktoś go zabrał jeszcze za dnia. Widziałem, kto to był.

WynikEdytuj

Wykonałeś zadanie Leonarda

NagrodaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki